in september 2016 is gestart met de modernisering van de spoorlijn Cannes - Grasse.
SNCF upgrade het netwerk van de lijn met medewerking van CPER en wordt gefinancierd door de staat, de regio Provence Côte d'Azur, de afdeling van de Alpes Maritimes en SNCF netwerk.
De doelstellingen van het werk zijn:
Deze operatie heeft een raadpleging van de bevolking gehad in 2009. Met het besluit op 10 augustus 2012 van het departementen en een wijziging van besluit op 23 augustus 2012.
Eind 2016 is het treinverkeer op lijn Cannes La Bocca - Grasse stop gelegd om de werkzaamheden snel uit te kunnen voeren. Naar verwachting zullen de eerste treinen op het verdubbelde spoor weer gaan rijden op 10 december 2017. indien er voor gekozen was om de treinen te laten rijden dan zouden de werkzaamheden ongeveer 2 1/2 à 3 jaar gaan duren. In de tussentijd kunnen de bewoners gebruik maken een extra busverbinding tussen Grassen en Cannes. Het totale project kost € 38 miljoen.
INSTALLEREN VAN BASIS WERK VOOR BEDRIJVEN ONDERDEEL VAN DE BOUWPLAATS
SNCF ontwikkelt het land van de stad van Cannes nr. 183 (tegenover het perron van de halte la Frayère) om de bedrijven die actief zijn bij de kritieke punten bij de halte van Bosquet , van la Frayère en van Ranguin. (Zie foto hieronder)
Van dit fundamentele werk zijn de plannen uitgevoerd tussen begin September en eind oktober 2016.
Voor dit fundamentele werk zullen bedrijven het stuk land (nr. 183) bezetten tijdens de totale duur van de bouw, vanaf September 2016 tot en met het 1ste kwartaal van 2018.